Kalorická
kalkulačka

Vypočítejte si svůj doporučený denní příjem kalorií na pár kliknutí díky této kalorické kalkulačce. Níže se dozvíte, jak s kalorickou kalkulačkou pracovat, jak přesné jsou její výsledky a také odpovědi na nejčastější dotazy ohledně kalorického příjmu.

Výpočet bazálního metabolismu


BMR (bazal metabolic rate) je množství energie, kterou tvé tělo potřebuje ke správnému chodu všech životních funkcí, jako je například dýchání, trávení, činnost mozku a nervového systému. Tvůj denní kalorický příjem by neměl klesnout pod tuto hodnotu.


Výpočet denního kalorického příjmu


Začněte tím, že zadáte své údaje, jako je věk, výška, hmotnost a % tělesného tuku. Množství tělesného tuku v % můžete získat z vážení na bioimpedanční váze (InBody, Tanita) nebo odhadem podle obrázku na odkazu. Tím si vypočítáte hodnotu bazálního metabolismu. Dále pak zadáte množství Vašich pravidelných aktivit a jaký je Váš cíl - redukovat, mít vyvážený příjem nebo přibírat. Výsledná hodnota je Váš doporučený kalorický příjem v závislosti na Vašem cíli.

Výsledný výpočet je pouze teoretická hodnota, na kterou může mít vliv spousta dalších faktorů. Jedním z nich je termický efekt potravin (TEF). TEF představuje množství energie potřebné k trávení potravy. Tím se vypočtený výsledek zvýší o 10%. Dále rozhoduje intenzita Vašich aktivit, množství dalších činností během dne a další. I tak můžete tuto hodnotu využít pro dobrý začátek a pak upravit dle reakcí Vašeho těla.

Když už znáte výsledek, tak můžete kontrolovat svůj denní příjem. K tomu Vám skvěle poslouží například Kalorické tabulky. Zjednodušeně - do kalorických tabulek zadáváte vše co vypijete a sníte a na hlavní obrazovce vidíte veškeré údaje o kaloriích a makroživinách. Pro podrobné nastavení připravuji článek a ebook, který sem co nejdříve přidám.

Tato kalorická kalkulačka využívá vzorec Katch-McArdle pro výpočet hodnoty bazálního metabolismu. Na rozdíl od ostatních vzorců pracuje s beztukovou (aktivní) hmotou (celková hmotnost - tuk). Hodnota bazálního metabolismu je pak vynásobena koeficientem aktivity. Výsledná hodnota je pak doporučený denní příjem.

Tako kalkulačka rozděluje makroživiny následovně: 25% bílkovin, 45% sacharidů a 30% tuků. Pokud Vám toto nastavení nevyhovuje, můžete si je přepočítat ručně. 

Stále v tom trochu plavete? Nebojte se mi napsat, rád Vám pomohu. Chcete už konečně přestat hubnout a konečně ZHUBNOUT? Objednejte si jídelníček na míru!