Nastavení kalorických tabulek

Jak si hlídat denní příjem kalorií v kalorických tabulkách

V současné době existuje velké množství aplikací, které vám pomohou s hlídáním kalorií. Většinou si snadno dokážete pomocí pár kliknutí přidat jídlo, které jste snědli, nebo i naplánovat stravování na několik dní dopředu. Možná jste už slyšeli o kalorických tabulkách. Ty byly mou první aplikací, kterou jsem vyzkoušel a zůstávám jim věrný dodnes. Proto vám zde ukáži jednoduchý postup, jak si je můžete sami nastavit.

U kalorických tabulek máte na výběr, zda využijete pro zadávání webové rozhraní (https://www.kaloricketabulky.cz/), nebo si stáhnete aplikaci do mobilu. Mobilní aplikace je velice jednoduchá a máte ji stále u sebe. Proto bude celý tento návod včetně obrázků vycházet z ní. Aplikaci pro Android stáhnete ZDE, pro Iphone ZDE a pro Windows ZDE.

Registrace a základní nastavení

První, co musíte udělat po instalaci, je vytvoření registrace. Zde si nastavíte vaše hodnoty, jako je výška a hmotnost. Aplikace se vás také zeptá, jestli chcete hubnout, nebo nabírat svaly. Podle toho vám vypočítá váš energetický příjem. My si ale tyto údaje nastavíme sami, protože jsme si vypočítali vlastní bazální metabolismus a kalorický příjem podle tohoto článku, nebo můžete použít moji jednoduchou kalorickou kalkulačku. Tyto hodnoty si pak nastavíte v Nastavení > Můj profil >Vlastní cíle > Denní příjem/Vlastní BM.

Nastavení kalorických tabulek
Nastavení kalorických tabulek
Nastavení kalorických tabulek

Vlastní nutrienty

Další údaje, které je potřeba si nastavit, jsou makroživiny. Co jsou makroživiny a jak si vypočítat jejich poměr a množství se dočtete v tomto článku. Otevřete si Nastavení > Můj profil > Vlastní nutrienty. Pokud nevíte, kolik nastavit vlákniny, tak doporučené denní množství je kolem 30 gramů.

Nastavení kalorických tabulek
Nastavení kalorických tabulek

Nastavení jídelníčku

Pokud instalujete kalorické tabulky poprvé, budete mít nejspíše nastavené jednotky energie na kJ. Přenastavit je na kcal můžete v Nastavení > Můj profil > Nastavení jídelníčku. Zde je také potřeba zkontrolovat, zda máte vypnuté započítání trávení a zohlednění aktivit. Pokud ne, nastavte dle obrázku. To je velice důležité, protože pokud jste si počítali kalorický příjem sami, například podle mého článku, tak aktivity a trávení jsou zohledněny už při výpočtu. Nyní máte aplikaci nastavenou a můžete se vrhnout na přidávání jídel. Upozorňuji, že nejlepší je zadávat jídla syrová! U spousty jídel v syrovém stavu je u názvu symbol lístku (viz. obrázek). To platí i u zadávání složitějších jídel. Pro vyšší přesnost údajů zadávejte jednotlivé ingredience, namísto výběru už přednastaveného hotového jídla.

Nastavení kalorických tabulek
Nastavení kalorických tabulek

Vlastní jídla

Určitě si pořád nebudete vařit pouze jednu porci jídla, ale navaříte si například na dva dny a nebo třeba pro celou rodinu. V tom případě vám pomůže tato funkce, ať nemusíte složitě odhadovat, kolik jste toho vlastně snědly. Ukážeme si příklad na jednoduchém těstovinovém salátu. Všechny ingredience zadáme do jednoho chodu (například oběd). Rozklikneme si tři tečky u názvu chodu a dáme Uložit jídlo. Zobrazí se nám seznam všech ingrediencí, co jsme přidali. Na konci tohoto seznamu dopíšeme počet porcí (v mém případě 5) a dáme uložit. Pak celé jídlo z daného chodu smažeme, klikneme na přidat a otevřeme záložku Moje jídla, kam se nám salát uložil. Teď už jej stačí přidat a vybrat, že chceme jednu porci.

Nastavení kalorických tabulek
Nastavení kalorických tabulek
Nastavení kalorických tabulek

Doufám, že vám článek pomůže se sledováním a dodržováním vašich cílů.

Pokud potřebujete s něčím poradit, napište mi na facebooku nebo se přidejte do skupiny na facebooku – facebook.com/groups/684839092235980

Nezapomeň článek sdílet!